söndag 18 oktober 2009

Mat i bilder.

Här kommer lite bilder på sådant jag ätit det senaste året. Sånt som jag av en eller annan anledning inte har lagt upp här. Pga att jag glömt vad jag hade i eller för att jag helt enkelt inte haft lust. Men, tänkte jag när jag satt och kollade igenom bilderna i min bloggmapp, det kan kanske vara till lite inspiration för någon i alla fall.

Höstig gryta med kantareller, soyabiff, zucchini och paprika.

Stekt marinerad tofu, bulgursallad och yoghurtsås.

Cheesecaken jag åt på min mammas och mosters kalas.
Måste erkänna att den inte var så fab som jag hade hoppats.


Hemlagad falafeltallrik

Apelsin, rostade mandlar och vaniljglass.

Raggmunkar med coleslaw.

Glass mot glass magiskt goda blueberry cheesecake-glass.

Morotsbiffar med bulgur, paprika och caviartsås.

Blåbärsyoghurt med müsli och brödbullar.

Tomat- och aubergineröra med hirs.

Brownie och glass.

Tofustroganoff med röd quinoa.

Indisk linsgryta med mango chutney.

Kikärtsbiffar med gravy och potatismos.


Sushi.

Tomatpasta med timjanrostade morötter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

nomnomnom vad gott allt ser ut!!

Chrille sa...

Gud, Jätte mycket av det ser ju skit gott ut! Snälla lägg upp recepten ^^

Anni sa...

Chrille: haha vad roligt att höra! ska se vad jag kan göra, något särskilt som du helst vill ha recept på? :)

Johan sa...

*vattenfall i munnen*

Anni sa...

johan, när du kommer hit på söndag ska vi baka pizza, just so you know!

Chrille sa...

Tofustroganoff med röd quinoa, Kikärtsbiffar med gravy och potatismos och Morotsbiffar med bulgur, paprika och caviartsås skulle vara mäkta intresant ;)