måndag 26 oktober 2009

Goa Götet.

I helgen var jag som sagt i Göteborg och roade mig. Upptäckte att min vän Manda bor väldigt nära Old Corner, så nästa gång ska vi minsann gå dit och äta. Känner jag mig själv rätt så lär jag ju beställa en spagetti carbonara, men vi får se. Vi åt falafel också. Hos Salwa falafel express vid Kungstorget. Stans godaste stod det på vagnen, så vi får väl lita på det då. Den var enorm och kostade 30 kr så det var ju helt okej. Däremot var de inget vidare rullade. Ni vet sådär så att i halva är det bara sallad och i halva bara falafel. Det är de ganska duktiga på här i Malmö, att rulla dem så att man får lika mycket av varje när man tar ett bett. Men ja, Malmös falafel är ju bäst, så är det ju bara. Shoppade gjorde jag med, mest thé. Ett grönt thé med citrus, röda frukter och caramel från Kusmi med fin fin fin burk och Brunkullans rött thé med lime och honeybush. Har länge velat köpa Brunkullans thé eftersom det är min barndomsväns faster som gör dem, men har inte kunnat hitta dem någonstans i Malmö. Båda théerna var i vilket fall supergoda! Tip the Velvet var också enormt kul. Musiken var ganska trist men showerna var bra och det var roligt att bara titta på folk och deras tjusiga kläder.

4 kommentarer:

Underground Cooking sa...

Nej, du gick till fel falafelvagn på kungstorget! Pröva Sunset Falafel nästa gång. Då ska du få se en tjock, god och välrullad rackare.

Anni sa...

åh typiskt! men då vet jag det tills nästa gång i alla fall.

Sofia sa...

Åh, i vilken affär hittade du Kusmi-téet, måntro? Superfin burk!

Anni sa...

sofia: hmm, minns inte vad den hette nu men det var ett franskt namn. det var en liten affär som låg på källarplan så man gick ner för en liten trappa. vet inte vad gatan heter eller så, men det var ganska nära saluhallen. jaa, det är det som gör valet ännu svårare! man ska välja både vilken burk som är finast och vilket thé som är godast!