lördag 31 oktober 2009

Happy Halloween!

Tänkte njuta av en välförtjänt sovmorgon idag efter att ha stigit upp tidigt hela veckan, men som vanligt vaknade jag vid halv åtta tiden och kunde inte somna om. Vafan. Börjar väl bli gammal. Och om det blir värre ju äldre man blir så har jag inga problem med att förstå varför alla pensionärer stiger upp vid fem. Kommer bli precis likadan. I vilket fall så blev det majsscones till frukost och sen slängde jag ihop lite hummus, tzatsiki och chokladmousse som ska ätas ikväll när vi ska ha mask-maskerad här hemma hos mig! Ingen pumpa dock, får bli en annan dag.

Majsscones
  • 3 dl siktat dinkelmjöl
  • 1 dl polenta
  • ½ tsk salt
  • 2 tsk bakpulver
  • 50 g margarin
  • 1½ dl mjölk
  • 4 msk majskorn
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Nyp i margarinet. Tillsätt mjölken och majsen och blanda ihop till en deg. Forma en ganska stora rund kaka, ca 1 cm tjock. Pricka med en gaffel och skär ett kryss över mitten. Grädda i ca 12 min i 250°.

Inga kommentarer: