onsdag 18 februari 2009

Kakor och blandband.

Det är kallt och snöigt och jävligt och jag borde inte sitta här och glo utan läsa om dmx och svartkroppsstrålning och luminansmätare och gud vet allt! Men det är så det ska vara i februari, årets troligen sämsta månad. Igår kom i alla fall Jonas syster på besök och jag löd Veganvrakets råd och bakade syltkakor istället för att städa. Jag skippade dock ingefäran och tog jordgubbsssylt istället för hallon. Succé! (trots att de inte blev riktigt lika bra som mormors)

Nu hade jag tänkt göra en Veganmage och knåpa ihop ett blandband som jag skulle spelat in om jag haft tid, ork och ett kassettdäck.

1. Marnie Stern - Prime
2. Chris Garneau - Baby's Romance
3. Seabear - Arms
4. Blitzen Trapper - Lady On the Water
5. Yeah Yeah Yeahs - Black Tongue
6. Tom Jones - With These hands
7. Animal Collective - Also Frightened
8.
Tiny Vipers - On This Side
9.
Detektivbyrån - Lyckans Undulat
10.
First Aid Kit - Tiger Mountain Peasant Song
11.
Madness - Our House
12.
The Violent Femmes - Blister In the Sun
13.
The Moldy Peaches - Anyone Else But You
14.
Sigur Rós - Samskeyti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Seabear i mitt bröst! Och Chris Garneau. Hans version av between the bars dör jag en smula av.

Anni sa...

Helt underbara! Såg du dem på Debaser i höstas? CG spelade ju på Loppen nån gång i oktober med, men det missade jag. :'(