söndag 7 mars 2010

Söndag

Jag är lite trött idag, men vad gör väl det? I skolan i fredags fick vi lära oss att programmera sensorer och hur man bäst använder en Danish butter cookie burk. På kvällen såg vi Alice in Wonderland i 3D och jag fnissade mig igenom halva filmen. 3D är galet. Sen åt vi indisk mat, såg Sambassadeur som var ganska så tråkiga och dansade till pop och eurodisco halva natten. Det var kallt när jag cyklade hem och soligt när jag vaknade fyra timmar senare. Jag fick en ny röd hatt från Myrorna (som syns litegrann på bilden) och på Erikshjälpen svimmade jag nästan när jag hittade 11 st exakt likadana koppar som den jag tappade i golvet för ett par veckor sedan, min allra finaste. Fyra Rörstrandstallrikar och fyra assietter fick även följa med hem. Nu vill jag dricka thé hela dagarna. När jag får ett jobb och kan köpa mig en fin lägenhet ska jag sitta där med min fina ihopkomponerade servis i vitt och guld på en bricka, dricka grönt jasminthé och spela Clair de lune på piano. Med vit chiffonklänning, fläta i håret och solen som lyser in genom spetsgardinen framför den franska balkongen där timjan och ranunkel samsas i en blomlåda i smide. "Mm c'est bon la vie" ska jag säga och le lite finurligt.

3 kommentarer:

Fröken B sa...

underbara koppar!!!

Mimmi sa...

Gud va söt du är!:D

Anni sa...

nej men oj, tack! :)