tisdag 26 maj 2009

Varm choklad.

Igår lukade jag ogräs i knappt 3 timmar, idag har jag suttit instängd på Kranen 2 och svettats floder i den tropiska värmen och därefter i motvind cyklat till baletten och försökt spänna alla de muskler jag knappt trodde jag hade i en timme och en kvart. Så nu är jag mör. Då är det mysigt att krypa upp i soffan med en bra bok och en kopp mumsig choklad!

Varm choklad
  • En mugg soyamjölk (ca 2,5 dl)
  • 1 msk strösocker + ½ tsk vaniljsocker (ev 1 msk hemgjort vaniljsocker)
  • knappt 1 msk kakao
Häll kakaon i en kastrull och vispa ner sockret och kakaon. Låt koka upp under omrörning och ta sedan av från plattan. Låt svalna något och häll sedan upp chokladen i en mugg, men spara en liten skvätt i kastrullen som du vispar till skum. Häll detta överst på chokladen och puddra över lite kanel.

Inga kommentarer: