onsdag 28 september 2011

In i leken

Den där Kotten är ju inte mycket till aktiv vegobloggare nu för tiden, men är det Ballerinatävling på gång så får man väl ändå ta sig i kragen och ställa upp. Så efter att jag mumsat viltgryta hemma hos Gåsen igår så traskade jag hem och började baka. Och inte vart de särskilt tjusiga, men här är de:
Jag använde mig av receptet på Oreo cookies (eller Ooh la las som de heter) ur Vegan cookies invade your cookie jar men uteslöt kakaon ur hälften av degen och tillsatte istället mer mjöl. Dock inte tillräckligt vilket resulterade i att vaniljkexen flöt ut lite för mycket och blev lite bubbliga och ojämna. Chokladkexen däremot blev prima och smaksattes med lite mandelarom. Och sen ska det ju vara nougat emellan det vet vi ju, men känns inte nougat ganska 90-tal? Jo, så jag körde på chokladganache med mintsmak istället.Några kex blev runda och några fick bli rymdskepp.