onsdag 15 december 2010

Tentaångest och tunnelpremiär

Idag har jag varit så nervös. Hade min sista italienskatenta ikväll (en muntlig) och har gått och oroat mig för den hela dagen. Men den var över på knappt 10 minuter och så pang bom var jag godkänd och klar med hela italienskakursen. Sen premiäråkte jag Citytunneln och ville nästan inte lämna station Triangeln för den var så stor och häftig och fascinerande (ja och så var det ju så kallt ute) och så förvandlades all den där oron till ett glädjemoln istället.

När jag kom hem festade jag till det med lite yoghurt. Köpte en portionsförpackning från Sojade på Astrid i måndags. Tyckte den var magnifik! Syrlig och krämig och go, nästan bättre än Alpros och det säger mycket enligt mig. Den lilla burken kostade väl runt en 8 kr nånting och finns även i en väldigt god citronsmak (som kostar kanske 2 kr mer).

Passade även på att inhandla en påse vetegluten. Så nu kan det göras seitanskinka till jul!

2 kommentarer:

More Sunshine, Light Breeze sa...

Yaay vetegluten! Hoppas man får se ditt seitanjulskinkarecept? Sojade har frestat mig länge men efter att jag blev sjukt besviken på yosa så har jag hållit mig till mina säkra kort.. men kanske får bli sojade snart!

Anni sa...

ja, fast då jag inte är någon direkt erfaren seitanbakare så kommer jag inte ge mig på att göra något eget recept utan nog göra som förra året och använda mig av den juliga seitanskinkan som finns med i det här häftet: http://www.vegangoteborg.se/julrecept.pdf

och jaa, det måste du! yosa förstår jag att du blir besviken på, det är ju verkligen en helt annan grej(kan ju också vara gott men det är ju inte yoghurt). sojade däremot är ju good stuff!