lördag 11 juli 2009

Roma.

Här kommer lite bilder från Rom.





Påven!

Överskottsenergi i Forum.

Soyaglass i smakerna naturell, noisette och choklad.

Jättegod soyayoggi.

Glass från Gelateria del teatro (nära Pantheon) där alla glassmaker som var mjölkfria hade en grön glassskopa så att man smidigt kunde välja. Inte för att det var lätt ändå när det fanns typ 20 sorter. Jag tog vattenmelon, mango, jordgubb och choklad. Mamma köpte en supergod smak med salvia och hallon som jag ska försöka mig på att laga här hemma nån gång.

Köpte med mig lite saker också. Chocolate chips.

Obligatorisk pasta.

Kan sammanfatta resan med att det var fantastiskt roligt och outhärdligt varmt! Det är en stad som jag absolut kan tänka mig att besöka igen, även fast jag blev besviken på att de inte hade lika mycket soyayoghurtsorter som i Paris! Kokos-lime. Mmmmmm.

3 kommentarer:

Fido sa...

Fina! Ingen dålig glass du.
Men hur går det med din Spotify-lista egentligen? *vill ha nytt*

Anni sa...

nej det var det verkligen inte! italiernarna kan det där med glass.
dessvärre har jag övergett den då jag skaffat ett nytt spotifykonto, men jag har tänkt lägga upp en ny lista där istället. :) så du får hålla dig till tåls lite till!

Fido sa...

MEH! Hatar att hålla maj.