måndag 8 augusti 2011

Hej hej Helsingborg

I lördags var det dags för det obligatoriska sommarbesöket på Ebbas i Helsingborg. Det blev vegetarisk burgare (som är ägg- och mjölkfri) med mango chutney istället för dressing för min del. 115 kr får man punga upp och det kan jag väl tycka är lite väl magstarkt, för så fantastisk är den inte. Men man får den ju serverad i snygg kartongbil och atmosfären på fiket är värt att betala någon extra krona för. Mätt blir man också, så där riktigt överdrivet jättemätt. Fast kaka måste man ju ha ändå. Går ju inte låta bli. Så för en tjuga fick vi med oss en mjölk-, ägg- och glutenfri dammsugare som vi delade på i solen.


7 kommentarer:

Nej. sa...

Ja, fybubblan vad tradit att det är så dyrt. Men antagligen så fruktansvärt mycket mer prisvärda än de torra bröbitarna med enbart dåligt upplagda grönsaker i. Juste. Annanas fanns det i den också! Dom hade ju inte mjölkfritt smör till att ha i mackorna vad jag kommer ihåg. :(
Och förbjudet att fota inredningen också! Snyggt sneak-foto!
Arracksbollarna (?) rekomenderas! OMNOM

Puss va braru e!

Cecilia sa...

Ska dit imorgon, så får får testa, iaf dammsugarna och se om de håller mått med Kao's.

Johan sa...

e d kicki du har mä daj?

Anni sa...

Nej. (Jonna?): Ja, själv har jag bara testat burgarna när jag varit där. Det känns ju tråkigt att välja en macka när man kan få burgare i snygg bil liksom! Mmm arracksboll låter ju med gott. Får kanske ta den nästa gång.

Cecilia: Spännande! Hoppas man får en rapport om vad du tyckte sen. :)

Johan: Jajemen! Min trogna vapendragare.

More Sunshine, Light Breeze sa...

Vad är det för burgare? Seitan eller någon slags grönsaksburgare eller vad? Hihi rolig bil iallafall. Har aldrig varit där, bara hört talas om stället.. men 115 pix är mycket riktigt lide saftigt.

Anni sa...

More S: Nä, lyxigheter som seitan är det dessvärre inte utan en hemgjord grönsaksburgare. Den är ganska mjuk vilket några av mina vänner inte uppskattade, men jag själv tycker den är god.

Laks sa...

Åh va gott det ser ut :P rolig tallrik till hamburgaren? X)