lördag 14 november 2009

Tunnbrödsrullar.

Ännu ett recept jag gjorde till vår lilla Halloween-maskerad.

Tunnbrödsrullar
  • 300 g tofu
  • knappt ½ kapsyl rökarom
  • ½ röd lök, finhackad
  • 2 msk vegansk mayonaise
  • ½ dl soyayoghurt
  • knappt 1 msk dill
  • ½ msk citronsaft
  • knappt 1 tsk senap
  • 1 msk tångcaviart
  • riven muskot
  • salt o peppar
  • ca 4 tunnbröd
Smula ner tofun i en skål och rör i rökaromen. Låt stå en stund och tillsätt sedan övriga ingredienser. Blanda ihop allt ordentligt och bred sedan ut ett lager ett tunnbröd. Rulla ihop och skär i lagom stora bitar.

3 kommentarer:

Moa sa...

Smaskens, det där måste jag ta och prova någon dag :) Köper du vegansk mayonaise färdig eller gör du själv?

Anni sa...

Innan har jag köpt Kavlis fettfria mayonaise, men nu har de ju tyvärr tagit bort den ur sortimentet. :( så den här gången utgick jag från ett recept från någon blogg, men jag kan inte minnas var jag hittade det. googlade nog bara vegan mayonaise.

Johan sa...

OMFG! Ser riktigt gott ut!