torsdag 5 november 2009

Dessert.

Idag hade vi ett sista seminarium och utvärdering av teaterproduktionskursen, så nu är den slut. Konsertproduktionen drar inte igång förrens på måndag. Därmed är vi lediga imorgon vilket ska firas med att jag och ett par vänner ska samlas hos mig och spela sällskapsspel och fika hela dagen. På kvällen spelar First Aid Kit på Debaser vilket jag har peppat enormt länge på, även fast jag blev sjukt besviken när jag fick veta att The Tallest Man on Earth inte skulle vara förband. Meeen, sammanfattningsvis kan jag bara säga: göttig fredag! Kan också tillägga att några av modellerna vi byggt till Dödsdansen, där ibland min, ska sparas för att ställas ut på Teatermuséet i vår och antagligen även på Strindbergsmuséet i Stockholm någon gång i framtiden. Ska bli kul!

Det här åt vi till efterrätt i lördags.


Chokladmousse med rostade nötter (5 port)
  • 1 sats chokladmousse
  • 1 dl blandade nötter
  • 1-2 msk råsocker
  • 3 passionsfrukter
Häll upp chokladmoussen i portionsformar och låt stelna i kylskåp. Rosta nötterna i en torr, het panna. Rör ofta så att de inte bränns. När de börjar lukta gott häller du på sockret och låter det smälta ner och blandas med nötterna. Häll upp dem på en skärbräda och låt dem svalna. Grovhacka och strö dem över chokladmoussen. Toppa med lite passionsfrukt.

Inga kommentarer: