onsdag 18 november 2009

Pepparkakor och annat giddigt.

Fick ICAs tidning Buffé på posten häromdagen med grabbarna i EMD brett flinandes på framsidan. Men som alla vet ska man inte döma någon efter utsidan och tidningen innehöll faktiskt en hel del bra recept. Bl.a. det här nedanför som egentligen ska göras med mascarpone. Så gott, så gott, så gott! Med lite glögg till och A Christmas Album med Bright Eyes i stereon. På tal om glögg köpte jag igår Blossas nya lingonglögg som vi ska provsmaka idag när vi ska ha julgodis-bakar-dag. Och på tal om Bright Eyes så peppar jag Conor Oberst för fulla muggar med Best of Conor-lista i spotten inför Monsters of Folk på fredag. Och som om det inte vore nog spelar Damien Jurado på Debaser ikväll. Life's good.

Citrusspread
  • 200 g creamy spread
  • 1 apelsin
  • 1 tsk citronsaft
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
Riv skalet av apelsinen. Skär sedan av skalet med en kniv och skär ut hinnfria klyftor som skärs i små bitar. Blanda apelsinkött, creamy spread, citronsaft, vaniljsocker, salt och apelsinskal. Bred på pepparkakor. Ät många. Bli snäll.

2 kommentarer:

Santosha sa...

Mmmm. Låter gott! Har just hittat till din blogg, jättefin! Testade receptet på ostkaka, fast ändrade ganska rejält, supergott!

Besök gärna min blogg som jag just har startat: http://santoshasveganblogg.blogspot.com

Hoppas att det är OK att jag länkat till din blogg där...

Anni sa...

oh tack så mycket! kul att du hittat hit. klart att det är okej att du länkat. ska ta och kolla in din blogg nu. :)