torsdag 14 oktober 2010

Compagnie of Strangers

Eftersom jag spenderar större delen av min tid på diverse teatrar för tillfället så tycker jag inte det är mer än rätt att jag delar med mig av lite teatertips till er! De senaste 7 veckorna har jag praktiserat på Moomsteatern där de satt upp föreställningen Compagnie of Strangers. En fantastisk berättelse som inte innehåller många ord men desto mer storslagna bilder, färgsprakande karaktärer och fantastiska ljudlandskap. Recensionerna har varit fenomenala! Kvällsposten tycker att det är gåtfullt gripande och scentekniskt briljant. Sydsvenskan kallar det för mästerverk. Magiskt, groteskt, vackert, blodigt, tragiskt, våldsamt, och hjärtevarmt i en enda förförisk röra, säger Skånskan. Här kan man kolla föreställningsdatum och läsa om hur man boka biljetter. Så ja, jag säger som Emil Jensen; se den för guds skull, eller se den för helvete. Eller se den för allt smör i småland!

Foton: Henrik Hedenius
Tecknad silhuettbild: Jerker Eriksson

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Emergency! Visst skrev du att du druckit sencha med granatäpple? Jag trodde att jag också gjort det, jag är t o m ganska säker på det, men nu när jag skulle köpa nytt stash påstår mina vanliga ställen att sådant inte funnits i deras sortiment! Har du köpt i Sverige?
Jag fick nöja mig med Grönt hallon så länge, vilket är ok, som tur är.. ;)

Cecilia sa...

sv: Vad bra, då kan jag fortsätta leta efter granatäpplete=) Det var inte där jag handlade men ofta har de svenska tesäljarna samma kontakter så finns det på ett ställe finns chans att hitta det på annat. Det slog mig också att jag kan ha handlat utomlands, har en tendens att hamstra te när jag hittar kul sorter =)

Tack för hjälpen iaf. Jakten fortsätter! :)