torsdag 27 juni 2013

En söndag i ett soligt Bryssel

På söndagen under min Brysseltrip var det dags för vintagemarknad på Les Halles Saint-Gery, vilket de anordnar första söndagen varje månad.
 Började dagen med björnbärsyoghurt. Slorp!

Tog på HC-tröjan och gav mig iväg.
 Jag kom lite för tidigt till och satte mig i solen med en kaffe på det här stället som låg i ett hörn vid Place Saint-Gery. Mitt hjärta bubblar över lite när jag ser sådana här ställen.
Kläder och grejer i massor! Fyndade både smycken och en finfin blå cheerleader-kjol.
Efter lite letande hittade jag fram till Mr. Falafel där man för €4 får ett bröd med stora falafelbollar och möjlighet att plocka så mycket sallad man vill från en liten buffé. Perfekt lunch! Kanske var mina förväntningar lite för höga, men jag tyckte nog ändå inte att den levde upp till en falafel jag köpte på ett annat ställe i Bryssel för ett par år sedan. Gott i vilket fall.

Inga kommentarer: