söndag 16 juni 2013

Mot grönkålen!

Nu är det snart dags för dagen jag väntat på i över ett halvår. Då vi kliver på flyget i Köpenhamn och åker via Reykjavik till Seattle. Hyr en bil och kör neråt via Portland, Gold Beach, redwoodskogarna och Eureka till San Francisco. Svänger in mot Yosemites berg, dalar och sjöar, vidare mot spökstäder och öken till Las Vegas och Grand Canyon. Efter det flyg till New York och ett par dagar i myllret på Manhattan, Brooklyns hippa gator, Coney Island, naturhistoriska muséets dinosaurier och allt annat bra. Har du något tips får du gärna lämna en rad här. Det kommer upp några schemalagda inlägg medan jag är borta, från min resa till Bryssel för någon vecka sedan. Sen blir det förhoppningsvis några feta inlägg om all galen vegomat jag testa på andra sidan Atlanten!

För er hemma i Malmö (och såklart för er som inte bor i Malmö men som har vägarna förbi) vill jag tipsa om Kafé Agnez helgbrunch som såg såhär fin ut när jag spisade där för någon månad sedan.
Hoppas ni har en strålande fin start på sommaren! 
Kram på er!

1 kommentar:

M. sa...

jag har aldrig varit i new york, men min dröm är att besöka one lucky duck och äta där om jag kommer till NY. kanske kan vara något för dig?! :)
http://www.oneluckyduck.com/

önskar dig en trevlig resa!