fredag 22 april 2011

Allra bästa Välfärden

Undrar ni var man hittar den allra bästa lunchen i Malmö så ska jag berätta. Det gör man på Välfärden som ligger i Minc-huset mittemot Orkanen på Anckargripsgatan 3. Här får man betala 85 kr för dagens lunch, vilket kan tyckas dyrt men det är värt varenda krona! Varje dag serveras två rätter, en av dem vegetarisk, samt en soppa, sallad, mackor och kakor. Förra veckan var jag där och åt den godaste tofustroganoff jag ätit i mina dar som ni ser här ovan. Till den fick man pilaffris, sallad med picklad gurka (som jag egentligen inte ens gillar men här funkade det suveränt), bröd med linsröra och salladsbuffé. Jag ringde på morgonen och frågade om den var vegansk varpå den ypperligt trevliga kocken svarade att "jag brukar ha i lite crème fraiche men jag tar undan en del så att du kan få den vegansk". Så se gärna till att ringa eller dra iväg ett mail i alla fall dagen innan så kan du vara helt säker på att få en utomordentligt fin vegansk lunch. Igår var vi där igen och festade på moussaka med tofu och pesto. Minst 100 gånger bättre än den sunk-moussaka jag en gång petade i mig på flyget ner till Kreta. Eftersom det var påsk och allt bjöd de på snickerskaka till efterrätt, kan det bli bättre? Ne.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Asså, va d inte 3 kaugor från början?

Anni sa...

joo, men en gick åt så sattans snabbt.

lovisa/polichinelle sa...

åh lyxgott!