torsdag 9 juni 2011

Vegomässa och en massa kakor

Just nu sitter jag på kökssoffan hemma i Småland där jag är på besök veckan ut. Hann med ett examensfirande i måndags och på söndag är det dags för nästa. Så det kommer komma upp lite recept framöver på maten jag lagat. Men i lördags gick ju Vegomässan 2011 av stapeln på Amiralen i Malmö, så vi börjar med det. Även fast jag inte hann spatsera runt på mässan riktigt så mycket som jag hade önskat så hade jag det ändå strålande bakom cafédisken. Det var så många glada besökare och vi fick höra så mycket lovord om bakverken att man kunde ju inte annat än att stå där och flina. Jag fick dessutom fina komplimanger från en så väldigt söt bloggläsare som jag glömde fråga vad hon hette och hälsa på ordentligt för jag blev så överraskad och glad! Men läser du detta, så tusen tack! Köpte sedan med mig en finfin Kakbok utan ägg och mjölk och lite kakor (alltså, mitt andranamn borde nog vara "Kakan"). Nu tycker jag vi tar en liten titt på hur det såg ut.
Tofuline bjöd på gratisglass! Båda sorterna var goda, men struten(som dessutom är glutenfri!) var nog ändå bäst.
Fullt av folk!The Bernadottes spelade.
Köpte med mig en liten bricka med raw food kakor från norska Funky Fresh Foods.
Och så lite bilder av vad som bjöds i vårt eget café. Kokosbiskvier och raw food kaka med bär och cashew-lime-crème.
Rocky road cupcakes (som blev en rejäl snackis), Kafé Agnezs prinsessbakelser (dessa tog slut på ett nafs) och toscakaka.
Blåbärsmuffins med vaniljkräm, Vegomässanbullar (fyllda med vaniljgräddkräm och toppade med kanelsocker) och stora cookies med choklad, nougat och hasselnötter.
Jordgubbsmazarin med champagnegelé och chokladmoussepaj.

Kika även in hos Veganmagen som var officiell fotograf för kalaset.

4 kommentarer:

Johan sa...

kom hem nu

Cecilia sa...

Å men stod du i caféet! Då handlade vi kanske av dig (fast du hade kanske pauser också)! Rocky-cupcaken så klart :)

Så mycket annat smarrigt ni hade också. Skulle varit där på morgonen ju :)

Fido sa...

kom hem nu

Anni sa...

johan: boo, långt till måndag.

cecilia: åh ja, då är det mycket möjligt att ni handlade av mig! och jag som inte höll mig till den hemliga koden(blomma i håret alltså)... jaja, vi får väl ta en liten bloggträff nån gång tycker jag! :)