torsdag 9 september 2010

Berlin #2

Det fanns så många matställen jag ville hinna gå till i Berlin, men det är ju tyvärr fysiskt omöjligt att äta allt man vill. Ett av de ställen som hade högsta prioritet var dock Yoyo foodworld. Yoyo är ganska litet och så även deras skylt, vilket ledde till att vi först råkade gå förbi det utan att se det. Menyn däremot är raka motsatsen. Det finns så många intressanta alternativ att man knappt kan välja! Lotten föll tillslut på en Seitan Cheese Burger i ett hav av pommes. 5,49 euros för den + 1,80 för en Bionade. Lagom mätt och belåten var man sen. Tyvärr så är det inget höjdarställe för den glutenintolerante. De fixade specialare med friterad tofu utan bröd till min vän Kristin, men det var väl i stort sett det enda som fanns att välja på. Nästa gång jag kommer till Berlin ska mitt första mål i alla fall vara Yoyo för att klämma en tiramisú. Har höga förväntningar på den du.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Men jag är nöjd ändå! Det var gott och inga problem att göra sig förstådd. Det roligaste var ju när han i efterhand kom ut och öste på med chillisås, för den var ju glutenfri!

Johanna sa...

Typ tjöckt gött. Måste åka till Berlin!!!