tisdag 25 augusti 2009

Nu är det jul. Snart.

Snart september nu så det börjar ju bli hög tid att tänka på julmaten! Nästan iaf. I år tänker jag gå vegan all the way. Det här har jag kommit fram till att jag ska ha på mitt julbord än så länge:

  • Stuvad brysselkål (daah!)
  • Perunalaatikko (finsk sötad potatislåda som jag aldrig smakat, men som låter god och som jag gärna vill prova på. För man måste ju få in det finska arvet nånstans med, det har vi varit allt för dåliga på i min familj men det ska det bli ändring på! Suomi! Suomi! *slåss med kniv*)
  • Aubergine-"sill" (har ju aldrig gillat sill, men mjuk aubergine i krämig sås kan väl inte bli fel?)
  • Griljerad kålråt eller seitanskinka
  • Tofubullar
  • Ris á la Malta
  • Tofu-ostkaka
  • Jotis bryléepudding

6 kommentarer:

Fido sa...

Haha, för i helvete!

Anni sa...

haha varårå?

Olivia sa...

Vår seitanskinka blir alltid en katastrof :(

Anni sa...

det var ju inge bra. :( vad är det som blir fel?

Nathalie sa...

aaahh. perunalaatikko. det har jag ätit några gånger, smakar lite si och sådär. men jag håller med om att du måste få lite mer finskt i dig! basturace kanske?

Anni sa...

du kanske har nått tips på vad jag kan laga? nått som är mumsigt. :) haha ja jag kanske skulle gå en kvällskurs i finska så vi kan prata hemlisar!