lördag 23 november 2013

Lush tillbaka i Malmö

Lush har öppnat affär i Malmö igen! Var förbi där en sväng idag och ville köpa nästan allt. För dem som inte känner till så säljer Lush hud- och hårvård och smink. De är tydligt emot djurförsök, har en stark miljöprofil och deras produkter innehåller i största möjliga mån naturliga ingredienser. Helt rätt tänk tycker Kotten. De märker även ut vilka av deras produkter som är veganska. När jag var i deras butik i Bryssel i höstas köpte jag en burk fuktgivande ansiktskräm. Känns extra lyxigt att båda bli persikomjuk, dofta vaniljsocker om kinderna och veta att produkten är snäll (eller i alla fall snällare än andra) mot djuren och miljön.

1 kommentar:

Andrea sa...

Jag måste säga att jag inte litar på att Lush gör så mycket för miljön som de vill påskina. Varför har de till exempel inga miljöcertifierade produkter? Jag hörde av mig till dem för flera år sedan och frågade om det, och då sa de att det var på gång, men ännu har inget hänt. De pratar om förpackningar, medan deras största miljöpåverkan rimligtvis bör vara kemikalierna de använder. Det luktar greenwashing lång väg.