måndag 26 juli 2010

Café Zena

"Okej Anki, nu är det dags" tänkte jag och bestämde mig för lunch på Café Zena. Fick med mig von Gotthegris och lill-Sulis med. Eller stor-Sulis snarare, fyllde ju faktiskt halvåret. Jag bestämde mig efter en del velande för en grillad macka med rökt tofu och tapenade. Wow. WOW! Så go den var. 57 balobas fick man betala och sen var man mätt och belåten. Fast ja, en chokladboll slinker ju alltid ner. Det mesta på caféet är veganskt och Anina som står bakom disken (och som själv är vegan) jobbar hårt för att allt så småningom ska bli helt djurfritt. Lat som jag är orkar jag aldrig släpa med mig kameran nu för tiden utan ni får hålla till godo med halvtaskiga mobilbilder. Här och här kan ni läsa vad Björn och Fido tycker om Café Zena. Läs, bli sugen och gå dit och ät!

2 kommentarer:

Fido sa...

Synd du inte fotade cheesecaken. Eller jag. SÅ GO DEN VAAAAAA.

Anni sa...

ja du var för snabb! bara hivade i dig.