tisdag 16 februari 2010

Semlor och tofutips

Grattis grattis hurra hurra på fettisdagen! Har inte blivit någon semla idag, däremot hade vi kombinerat fastlagssöndags och alla hjärtans-firande i söndags. Semla med rosa grädde och hjärtlock. Finfint!

Imorgon är det dags för den stora brödbakardagen. Lite nervös är jag.

I övrigt kan jag bara buga och bocka, lyfta på hatten och tacka Underground Cooking för den eminenta idén med att frysa in tofu! Var nästan ett halleluja-moment när jag kramade ur vattnet och marinerade den. Det gick att få ut hur mycket vatten som helst + att jag tyckte att den höll ihop mycket bättre när jag blandade ner den i grytan jag lagade än i vanliga fall, då smular den hellre sönder. Så framöver kommer jag stoppa all min tofu i frysen.

2 kommentarer:

emelie sa...

så man kan stoppa in den i frysen och förvara den där?!

emelie sa...

åh vad fantastiskt, haha. Jag blir alltid så stressad när jag köper tofu för jag använder sällan en hel på en gång! awesome, dagens tips liksom!