fredag 14 september 2012

Kaffe kaffe





Hade du frågat mig för två år sedan så hade jag troligtvis sagt att "kaffe det kommer jag minsann aldrig börja gilla". Det var ju så beskt och starkt och räligt. Vet inte vad som hände riktigt. Jag började jobba och skriva examensarbete, latten blev cappuccino som blev bryggkaffe och huxflux så var det ju faktiskt riktigt gott. Nu är jag hooked och kan inte alls förstå hur jag kunde tycka att det var så äckligt. Jag blandar gärna ner lite kanel med bönorna när jag brygger hemma, det ger en så himmelsk doft! En dubbel sojalatte på Kaffebaren på Möllan är annars ett säkert kort för ett Halleluja-moment.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Testa att blanda i lite kardemumma nästa gång! Gillar du kanel så kommer du säkert att gilla även kardemumma :)

s sa...

Nooo! You've joined the dark side...

Anni sa...

s: jag vet, i'm doomed! men det är ruskigt svårt att vara teatertekniker utan att dricka kaffe...